Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Uprchlík, sluníčkář a koťátko

V dnešní době, kdy celý starý kontinent zahltila vlna migrace, se v podstatě neřeší nic jiného než kvóty pro uprchlíky, kolik to bude stát a kdo si jich kolik vezme. No a já si pořídil koťátko.

Je malé, zrzavé a velice zlobivé a nese jméno Béla - po slavném představiteli hraběte Drákuly jménem Bela Lugosi.

Hned ze začátku si ujasněme pojmy dle https://www.wikipedia.org/:
Uprchlík: (také běženec) je člověk, který nedobrovolně opustil svoji rodnou zem nebo stát, kde žil. Lze rozlišovat ekonomické uprchlíky (utekli kvůli špatné hospodářské situaci své země), politické uprchlíky (utekli kvůli represivnímu režimu ve své zemi) nebo válečné uprchlíky (utekli kvůli válečné situaci ve svojí zemi).
Sluníčkár:

  • člověk pozitivní, nadšený, případně naivní
  • člověk světu otevřený, liberální, lidsko-právně, multikulturně a spíše levicově orientovaný

Kotě: mládě kočkovité šelmy.

Koťátko bylo odtrženo od svých sourozenců, od matky, od prostředí, které znalo od narození. A co hůř – změnil jsem jí jméno. Pokusil jsem se postarat, aby se u mě cítila jako doma – dostává prvotřídní granule, má super podestýlku, hromady hraček, drápadlo i pelíšek. Přesto je Béla v cizím prostředí, protože ve svém původním domově nebyly prostředky pro její přežití. Je tedy Béla ekonomický uprchlík?

Popravdě měla Béla od narození dost složitou situaci. Nedostatek jídla - byla z celého vrhu nejmenší, tak ji větší a silnější sourozenci kradli přidělené potravinové zásoby a matka se na to pouze koukala. Nejpohodlnější místa k odpočinku a průzkumu okolí byla již prozkoumána a zabrána silnějšími sourozenci. Je tedy kotě politický uprchlík?

Díky svému menšímu vzrůstu musela čelit neustálým útokům na svou kočkovitost. V sourozeneckých hádkách vždy prohrála a samozřejmě se to neobešlo bez nějakých těch drobných zranění. Každý koutek, který mohla považovat za oázu klidu a odpočinku, jí byl sebrán silnějším utlačovatelem a matka se opět tvářila, že se nic neděje. Stal se tedy z Bély válečný běženec?

Doma jsem si samozřejmě musel zvyknout na trochu jiný běh domácnosti, některé části nábytku přestavět a přizpůsobit své návyky tomuto malému migrantovi, který momentálně, jakožto další člen, obývá domácnost. Ústupky jsme museli udělat oba – já nesmím zapomínat krmit, hladit, uklízet a Béla může vše, nač si vzpomene. Nakonec se dá celkem i říci, že toto multi-druhové soužití začíná nabírat směr ve stylu „Zvykl jsem si!“. Jsem proto sluníčkář?

Musím se k něčemu přiznat. Pořídit si Bélu nebyl můj nápad a nějaký ten čas jsem byl proti. Primárně chtěla kotě má přítelkyně. Snažil jsem se všemi racionálními a posléze i iracionálními argumenty přesvědčit svou polovičku, že to není dobrý nápad. Ona chodí do práce, já pracuji a kotě je cirka šest hodin denně samo – nemá ho kdo hladit a drbat, nemá koho kousat a škrábat – zkrátka se obyčejně nudí a je v tomto ohledu, jak jsem předpovídal, zcela nepřizpůsobivé a museli jsme se přizpůsobit my. A to je mi stále trochu proti srsti. Jsem tedy xenofob?

Autor: David Veselý | pondělí 5.10.2015 22:06 | karma článku: 19,36 | přečteno: 1047x
  • Další články autora

David Veselý

Klobouk dolů, pane Moravče

Otázky Václava Moravce si nenechávám ujít již delší dobu. Ovšem první Otázky roku 2019 pan moderátor předvedl extra výkon.

8.1.2019 v 8:00 | Karma: 40,17 | Přečteno: 6730x | Diskuse| Společnost

David Veselý

Sliby nesliby… nám je to asi fuk!

Slibuji věrnost České republice. Slibuji, že budu zachovávat její Ústavu a zákony. Slibuji na svou čest...

16.11.2018 v 9:56 | Karma: 18,40 | Přečteno: 543x | Diskuse| Společnost

David Veselý

Vyměřený čas Andreje Babiše….

Vznikající koaliční smlouva má jednu, ono jich bude více, ale pro mě zajímavou podmínku a to, že prvoinstančně odsouzený člen vlády musí odstoupit v přiměřeném čase. Ale co to je ten přiměřený čas?

18.5.2018 v 8:00 | Karma: 12,80 | Přečteno: 723x | Diskuse| Politika

David Veselý

Squatter - aktivista, či terorista?

Squatting je obsazování opuštěných, neobývaných pozemků či budov, které squatter nevlastní, nemá v nájmu nebo nemá zákonné povolení k užívání. Je to in, je to cool a je to trestné...

20.2.2018 v 11:40 | Karma: 39,34 | Přečteno: 1386x | Diskuse| Společnost

David Veselý

Korektní šílenství

Korektnost, nekorektnost – je třeba vše přepisovat, narovnávat a zešílet. Je nezbytné přepsat dějiny k obrazu současnému...Musím zeptat proč?

4.2.2018 v 18:24 | Karma: 28,38 | Přečteno: 919x | Diskuse| Společnost

David Veselý

V zajetí kampaně

Tak nám Andrej vyhrál volby. Zatím to vypadá, že nová církev (Svědkové Babišovi), jak jsem navrhoval, bohužel nevznikne. Marketingový tým Marka Prchala se odradit nenechal a hýří skvělými nápady a kampaň nám pokračuje.

30.10.2017 v 8:00 | Karma: 14,48 | Přečteno: 334x | Diskuse| Společnost

David Veselý

Svědkové Babišovi

Vždy, když mi je „ouvej“, uchýlím s k brouzdání facebookovým profilem Andreje Babiše. Na tomto profilu naleznu útěchu v těžkých chvílích ztráty víry v demokracii a politický systém ČR.

19.10.2017 v 9:00 | Karma: 22,73 | Přečteno: 935x | Diskuse| Společnost

David Veselý

Kategorický imperativ Andreje Babiše navždy... doufejme v koncích

A je to tady. „Všichni kradnú!“A nejvyšší, óóóóóó božstvo osvícené, zřejmě také. Stahují mračna nad Andrejem Velikým? Pojďme se rozumně dohodnout, vyjádřeme mu plnou podporu, kterou, takto do jeho rukou vloženou, zajisté nezklame.

17.8.2017 v 9:00 | Karma: 32,12 | Přečteno: 1251x | Diskuse| Politika

David Veselý

Sbohem, má nikotinová Lásko! Sbohem nočnímu klidu

První víkend bez hospodské cigarety je, řekl bych po pátku, katastrofou. Nevěřím v počasí, ani v to, že tento víkend probíhá hudební festivaly. A co mě na tomto nekuřáckém zákonu mrzí nejvíce?

3.6.2017 v 12:44 | Karma: 33,88 | Přečteno: 1404x | Diskuse| Společnost

David Veselý

Je to jasná kampaň…

Andrej Babiš nám denně v médiích říká, že vše je spiknutí proti jeho osobě, všechno je účelová kampaň. Já mu věřím, ale... Ale je mi pana ministra líto, ještě neví, co se chystá...

15.5.2017 v 19:36 | Karma: 28,92 | Přečteno: 1914x | Diskuse| Společnost

David Veselý

UPC – Peklo na zemi

Představte si situaci, že váš živí internet, pracujete z domu a... máte výpadek internetu. Že je to peklo? Není, to pravé peklo teprve začíná...

4.5.2017 v 14:42 | Karma: 27,06 | Přečteno: 1419x | Diskuse| Společnost

David Veselý

Seznamování: level programátor poprvé

Třicítka za mnou, děti žádné, vztah žádný, krom vztahu k životu starého mládence, alkoholismu, zvyknutí si na klid a pohodu bydlení o samotě, kdy si v bytě mohu pálit jednu cigaretu za druhou. Negativ mnoho nevidím.

5.4.2017 v 16:37 | Karma: 16,27 | Přečteno: 1176x | Diskuse| Společnost
  • Počet článků 12
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1980x
Programátor, rýpal a milovník dobrého jídla, hudby a brakové kinematografie...

Seznam rubrik